Ana Sayfa Genel Selam Gezgin Dostlar

1994
Paylaş

Selam Gezgin Dostlar

Yaklaşık 23-24 yıl evvel bir hayalle kurulmuştu BTS (bir tutkudur seyahat) gurubu

Her cuma akşamı, yemek sonrası (sıra geceleri gibi) bir arkadaşın evinde toplanır seyahat ve gezi sohbetleri yapar araba ile Avrupa’yı dolaşmayı hayal ederdik.

Grup ile ilk seyahatimizi de 22 yıl evvel bir şubat günü Londra’ya giderek gerçekleştirdik

Bu günlere kadarda 50 ‘nin üstünde ülke gezdik.

Çok şehir gezdik, çok şeyler gördük, çok eğlendik, çok güldük,

Hiç mi? problem yaşamadınız derseniz elbette yaşadık. Grup arkadaşlarımızdan valizi kaybolanlar mı, vize sorunu yaşayıp seyahate gelemeyenler mi, vizeleri yanlış pasaporta basılmasından uçamayanlar mı, pasaporta çok girişli yerine tek girişli vize basılmasından dolayı CRUISE’a binemeyenler mi. Hangisini anlatayım

Anlayacağınız güzellikler yanında sıkıntılarda oldu gezilerimizde

Ama bu sıkıntıların hepsinden değilse de çoğundan başarı ile çıktık.

Bu yazımda size sevgili Eşim in eski pasaportuna basılan vize yüzünden Rusya seyahatimizde yaşadığımız macerayı anlatacağım. Beyaz geceleri yaşamak için ılık bir haziran günü Moskova -St. Petersburg gezisi yapmak için tüm hazırlıkları tamamlayıp neşe ve heyecan içinde Moskova’nın yolunu tuttuk.

Hava alanına geldikten sonra da bütün işlemlerimizi bitirip kapıya son kontrollere gittik arkadaşların bir kısmı geçti bir kısmı arkamızda sıra ben ve eşimde bende geçtim ama eşim bir türlü geçmiyor

Tabi ki bende bir telaş eşimin vizesi eski pasaporta basıldığından onu bırakmıyorlar bir sürü görüşmeler sonunda hatta siz bizi uçurun biz vize işini orda halletmeye baka caz diye de direttik ama kabul etmediler. Bizim Rusya ile anlaşmamız var sizi uçurursak 5000 $ ceza öderiz dediler

ve eşimi uçurmadılar tabi ki eşim olmayınca bende uçmadım

Geçmiş olan arkadaşlara da el sallayıp biz gelemeyeceğimizi anlatmaya çalıştık tabi ki biz her zaman şakalaştığımızdan inanmayıp gülmeye başladılar. Sonra arkamızdaki arkadaşlar geçti ve durumu anladılar. Hem onlarda hem bizde hüzün başlamıştı. Fakat arkadaşlara bu işi halledip ertesi günü  mutlaka yanlarına geleceğimizi söyledik. Uzun bir bekleyişten sonra valizlerimizi de aldık.

Ve çok enteresandır o gün okulda torunumun müsameresi vardı bizim onu izlememizi çok arzu ediyordu bizde hava alanından bir taksi tutuk ve doğru müsamereye gittik yoldan damadımı arayıp onunla buluştuk valizleri de arabasına aktarıp  salona girdik. Torunumun bizi görünce yüzünü tarif edemem çok şaşırmış ve bir o kadarda mutlu bir yüz. İşte bende o an ellerimi tanrıma açıp bize bu anı yaşattığı için teşekkür ettim.

Müsamere bittikten sonra eve dönüp yarın tekrar Rusya’ya uçabilmenin formüllerini aramaya başladık

ilk iş yarın Rusya’ya uçak var mı? ona baktık evet uçak var, o zaman sıra konsolosluğu aramaya geldi ve aradık telefon uzun uzun çaldıktan sonara Rus bir görevli cevap verdi ama anlaşmak ne mümkün?  neyse zar zor onların bayramı olduğunu konsolosluğun çarşamba günü açılacağını söyledi (aradığımız gün pazar ) ve biz pazartesi uçmayı planlıyoruz. Telefonuz kapattık kara kara düşünmeye başladık birden aklıma oğlum geldi o işi icabı çok uçar belki bize bir çare bulabilirdi hemen arayıp durumu anlattım ve oda Ankara’daki konsolosluğu aradı onların yanlışlığı yüzünden uçamadığımızı anlatı ve bunun yarın muhakkak telafi edilmesini istedi ve başardı

Ertesi sabah konsolosluğa gittik ve bizim işimizi gecikmeli de olsa hallettiler ama uçağımız 13.30  biz saat 12.00 de  pasaportu aldık arabaya atladık ve doğru hava alanı ne olur ne olmaz diye uçak biletini de almıyoruz arabada kardeşimde var hava alanına gelince bizi indirip geri dönecek

Biz yolda 4 lü flaşörleri yaktık arıza şeridi falan bakmadan tam gaz gidiyoruz ve 12.30 da hava alanında olduk hemen valizleri taşıyıcıya verip bizi çok çabuk içeri sokabilir mi diye sorduk ve bizi bir şekilde içeri soktu biz THY ’gişesine bilet almak için koşarken o da arkamızdan geliyordu biz tam bileti alacağız arkamı bir döndüm taşıyıcı ortada yok eşime seslendim biletleri alma taşıyıcı ve valizler ortada yok dedim ve başladım hava alanının içinde fır dönmeye hatta orda görevli polislere de sordum onlarda şaşırdı burada böyle bir şey olmaz derken bir baktım bizim taşıyıcı zaman kazanalım diye kontuarda sıraya girmiş el sallıyor içime su serpildi hemen eşime biletleri alması için bir taraftan işaret ederken bir taratanda koşa koşa yananına gittim biletleri kesecek olan görevli biz bir dakika kontuar kapanmış olabilir o zaman size biletleri kesemem dedi al sana bir telaş daha  görevlinin kontuarla görüşmesi bir dakika sürdü ama, bana bir asır gibi geldi.

Bize bileti kesiyorum çok çabuk falanca no.lu kontura gidin sizi bekliyor dedi biletleri aldığımız gibi kontuara koşmadık resmen uçtuk. Valizlerimizi de teslim edip check’ in yaptık ama biz hızımızı alamamış olacağız ki hala koşuyoruz polisler telaşımızı görüp bizim hemen business ‘den geçmemizi sağladı ama bize yetmedi biz hala koşuyoruz

Son pasaport kontrollündeki görevli bizi uzaktan görüp koşmayın daha var diye uyardı ama biz dinlemiyorduk bizim telaşımız ancak uçağa bindikten sonra bitecekti ve öylede oldu uçağa bindikten sonra eşim le büyük bir zafer kazanmış edasıyla bir birimizi kutlayıp yerimize oturduk.

Ve işte Moskova.

Bizi dört gözle bekleyen ve devamlı telefonla irtibat halinde olduğumuz arkadaşları arayıp Moskova’ya  indik hazır olun geliyoruz dedik hemen bir taksiye atlayıp doğru Cosmos otelin yolunu tuttuk

Arkadaşlarımız otelin kapısında bizleri çiçeklerle bekliyorlardı. Öyle bir karşılama olduki zannedersiniz yıllardır görüşmüyorduk. Sağ olsunlar benim için bira içebileceğim güzel bir yer seçmişler ve bizi orya götürdüler

Akşamda o yorgunlukla mışıl mışıl uyurken gece 12.00 de odanın telefonu acı acı çalmaktadır

Açmakla açmamak arasına kısa bir tereddütten sonra ahizeyi yavaş yavaş kulağıma doğru götürürken

Sevinç çığlıkları adeta kulağımı tırmalıyordu ve birden bire sevgili arkadaşım Yako Taragano çabuk bizim odaya gelin diye ısrarla çağırıyordu. Bütün çabalarıma rağmen eşimi uyandırmayı başaramadım çok yorgundu ama ben gitmeliydim ve uzun bir uğraştan sonra odalarını bulabildim

Ve o mutluluğun nedenini öğrendim Taragano ailesinin Büyük kızı evlenme teklifi almıştı

O saatte şampanya patlatıp bu güzel haberi  kutladık.

Ve sabahta bize verdikleri çiçeği onları kutlamak adına geri verdik.

Bu başımızdan geçen ve sonu güzel biten olayı sizlerle paylaşmak istedim

Her zaman seyahatlere, seyahati  ve sizi seven dostlarınızla  çıkmanız dileği ile……….

Paylaş
Önceki İçerik“BTS” BİR TUTKUDUR SEYAHAT
Sonraki İçerikGEZMEK GEZMEK GEZMEK
1950 yılında istanbulda doğdum Ve ilk seyahatimi 1996 yılında İsrail'e yaptım Bu zaman zarfında okudum çalıştım evlendim (hayatımda yaptığım en güzel şey) ve asker e gittim Seyahat etmeye başladığım 1996 senesinden bu yana 50 ülke gezdim ve kısmet olursa niyetim Gezmelere devam

9 YORUM

1. Çok güzel, sıcacık ve içten bir yazı olmuş. Okurnek kendimi yanınızda gibi hissettim.
    Nice güzel anılar yaşaman ve bizlere aktarman dileği ile…

Not: O sabah sizi karşımızda görünce gerçekten çok şaşırmıştık ama Lara çok içten dilemiş onu izlemenizi :))

2. Harika yazmışsın Cakocum 👏👏👏.
    Valla yazındaki koşuya bir ara ben de katıldım sanki, en sonunda Moskovaya koşarak gideceğinizi filan düşünmeye başladım ki, azmin ve sizin elinizden hiç bir şeyin kurtulamayacağını hatırlayıverdim 🙏.
    Lara’ya daha bir sürü dilek diletin bence. Kalp temiz olunca kabul olunuyor dilekler.
    Yazmaya devam 😇.
    Okurken gülesim geldi ama yaşadığım bu tarz bir olayda kalbimi durduracak bir depar attığımı da asla unutmayacağım.
    Sizinle gezmek bir zevk 😍

3. Seyahat heyecandır,ama bir o kadar da merak ve ümittir. Ümit içinde nice heyecanlı ve merak dolu geziler sevgili adaşım. Beraber ilk seyahate çıktığımızda ben 10 ülke sen 2 ülke gezmiştin. Her yeni ülkeye gittiğimizde yeni bir bayrak dikip kendi rekorumuzu tazelemeye çalışıyorduk.Öyle bir gezi mikrobu aşıladım ki sana ben 30 da kaldım, sen ise 50 ye vardın. Daha nice bayraklar dikmen dileği ile. Geze kal.

4. Cakocuğum !! NE güzel anlattın elıne kalemine yüreğine sağlık. Aynı heyecanı tekrar yaşar gibiyim……
    Güzel Heyecanlar, Güzel anılar doğurur bu da en güzel anılarımızdan biri yıllar geçse de unutulmayacak. Hafızaya Kazındı bir kere. Her zaman Güzel anılar biriktirmek ümidi ile:):)

5. Cako abi okurken o günleri tekrar yaşadım. Eline sağlık çok zor ve hüzünlü başlayan seyahat çok güzel anılarla bitmişti. yeni gezilerde tekrar beraber olma dileğiyle. Sen çok yaşa

6. Cako abi film konusu falan da çıkar bu yazından , hiç düşündünmü ? Diğer maceralarını da bekliyoruz :))))

7. Süper bir yazı olmuş .Seyahat güzeldir ama bazen illa ki bir aksilik çıkar.Olsun sonu tatlı bitsin her zaman.O günleri ben de hatırlıyorum sizi karşımızda görünce çok şaşırmıştık.Bir an uçağı kaçırdınız falan zannettik ama bir taraftanda her seyahatte uçağın kalkış saatinden 4 saat evvel (fazla abarttım)😀3 saat evvel havaalanında bulunan bir adam uçağı Nasıl kaçırabilir dedim kendi kendime .Harika yazmışsın eline sağlık yeni yazılar bekliyoruz sevgiyle kal 🤗