Ana Sayfa Adım Adım Türkiye BİLDİĞİNİZ AMA BİLMEDİĞİNİZ YERLER (ANTALYA)

BİLDİĞİNİZ AMA BİLMEDİĞİNİZ YERLER (ANTALYA)

2048
Paylaş

BİLDİĞİNİZ AMA BİLMEDİĞİNİZ YERLER (ANTALYA)

Antalya, Ak deniz bölgesinin tabi ki en güzel tatil beldesi. Herkes birçok kez bu beldeye tatil amaçlı olarak gitmiştir. Kemer, Kiriş, Belek, Beldibi, Tekirova gibi birçok tesisi barındıran önemli bir tatil beldesi. Şimdi birçok ülke ve şehir gezen biri olarak neden ANTALYA? Nedeni şu birçok kez kendi ülkemizde tatil amaçlı gezilere gideriz. Fakat o gittiğimiz yerlerde etrafı dolaşmayız. Çünkü tatil anlayışı yemek, içmek, denize girmek, güneşlenmek vs. gibi düşünülür. Oysa gezilecek ve görülecek onca güzelliklerden haberimiz bile olmaz. İşte yaşadığım bir gezi olayı….

Antalya’ya birçok kere gittim hatta üst üste aynı tatil tesisine gittim SAİLORS BEACH.

Güzel şirin temiz bir tatil yeri, aynı yere birkaç kez gidince tüm çalışanları ile arkadaş olmuştuk. Pideci bana özel pide yapar, meyve suyu satan kişi bize özel kokteyller yapar hatta açık büfe mekanda bile garsonlar bize yer ayırır. Bizim guruptan herkes gelmiştir bizimle o tesise. Hatta bizler Antalya da başka tesislere de zaman zaman gitmiş olsak da döner dolaşır o tesise tekrar gideriz. Kimler gelmedi ki bizlerle saymakla bitmez. Tesis güzel, yemek bol, hizmet torpilli e daha ne ister insan. Ha fiyat tabi ki diğer tesislerden daha ucuz. Bir sene yine önceden program yapıldı, biletler çok önceden alındı, tesiste yer ayrıldı ve en son o tatile sevdiğimiz dostlarımız ENRİQEZ ailesi de katıldı. Onlar İzmir’den kendi araçları ile gelmişti. Tabi Albert gelecek ve yerinde bizim gibi oturacak bunu düşünmek bile doğaya aykırı. Bir teklifi vardı tesise girişimizin sanırım ikinci günüydü. Etrafta bir doğa gezisi yapmak, teklif güzeldi ama biz toplamda on kişiydik ve tek araç vardı. Tabi ki bu mümkün değildi. Yine Albert yapacağını yaptı ve bir günlük araç kiralamayı önerdi aracı da buldu fiyatı da ucuzdu herkes kabul etti. Ertesi gün için program hazırdı. Aracı almaya ben ve Albert gittik sonra da herkesi tesisin önünden aldık ve yola koyulduk. Her zaman ki gibi Albert dostumuz dersini çalışmış ve hazırlıklıydı. Gidilecek yer belliydi 35 kilometre gidip Çıralı mevkiine gidecektik. Çıralı tepeleri adından da belli olduğu üzere doğal gazın hava ile birleşiminden kaynaklı kayalar arasındaki yanan ateşlerdir. Dağlara çıkıp KİMERA adlı bir tepeye ulaşacaktık. Arabaları park ettik ve tırmanma başladı. Düşünün dostlar biz tatile denize gitmiştik ve dağlara tırmanıyorduk. Garip ama bir o kadar da düşündürücü. Etrafta gördüğüm kadarı ile burası bilinen bir yerdi çünkü bizim gibi o tepeye tırmanmaya gelen birçok yerli ve yabancı turist vardı. Sonunda tepeye ulaştığımızda hayretler içinde kalmıştık tıpkı bir ocak yakılmış gibi kayaların arasından alevler çıkıyordu.

Bildiğimiz alevler inanamayanlar ellerini uzatıp sıcaklığı hissediyordu. İlginçti ilk defa görüyorduk böyle bir olayı, bu doğa harikası yere birçok kişi gelmiş ve izliyordu. Etrafta biraz daha gezindikten sonra her çıkışın bir inişi var misali dönüşe geçmiştik. Tabi ki dönüş yolu da muhteşem huzur vericiydi her taraf yeşillik, Ak denize özgü ağaçlar, havası temiz, kuş ve böcek sesleri tabi ciğerlerimiz bayram etmişti. İniş yolu biraz kalabalık olduğundan yavaş iniliyordu. Bir baktık dostumuz Albert yok sağa sola baktık yok, o yerinde duramayan arkadaşımız, yolu hızla inmiş ve bizleri elinde buz gibi biralarla karşılamıştı. Şimdi niye anlattım bu geziyi biliyor musunuz dostlar, belki beş ya da altı sene üst üste aynı tesise gidiliyor yeniliyor içiliyor yatılıyor kalkılıyor ama etrafı gezilmiyor. Tabi ki tatil için, dinlenme için gidiliyor bu tesislere fakat bu doğa harikalarını da çok yakınımızda iken görmemek bence hata. Tabi ki yine dostumuz Albert o tatile gelmeseydi bizler yine eskisi gibi yalnızca tatil yapıp denize girecektik. Ben kendi payıma iyi ki o gün o doğa gezisini yapmışım diyorum. Demek ki bazen tatil yaparken bile yeni yerleri keşif etmek gerekiyor. Sizler de tatil amaçlı bile bir yerlere gittiğinizde mutlaka araştırarak etrafı görmeniz gerekir. Tatil güzel, gezmek ve görmek daha güzel. Geze kalın sevgili dostlar.

Natan Siliki

Paylaş
Önceki İçerikİNGİLİZLERİN FISH AND CHIPS’i
Sonraki İçerikKuzey Avrupa’da doğa ve tarih bir arada Stockholm ve Helsinki
01 temmuz 1956 İstanbul'da doğdum ilk, orta ve lise tahsilimi tamamlarken aynı zamanda dini eğitim de alarak , o yıllar da hem ticaret ile hem İstanbul'un bazı sinagoglarında görev yaparak emekli oldum. ilk seyahatimi 2000 yılında İsrael'e yaptım ve şu zamana kadar 24 ülke gezdim. Tanrı nasip ederse daha çok gezmek isterim. Gezmek ve Görmek güzel.

10 YORUM

1. Yazdıkça hevesleniyor heveslendikçe yazmaya devam ediyorsun.Kalemine sağlık. Yeni anı ve yazılarını bekliyoruz.

2. Bu Doğa Gezisinde Yanında bir yoldaş olarak çok büyük keyif aldığımı söyleyebilirim. Gerçekten bu doğa harikası yerin farkına, çok geç vardık. O günden bir anı da ben ekleyeyim. Sonra Deniz kenarına gidip bir Karpuz aldık ve Kayanın Üstünde Karpuzu Parçalayıp yedik hatırlar mısın???

3. gerçekten çok güzeldi ve yanlış hatırlamıyorsam o yere (chimarea) deniyordu.
    bize tekrar o günleri hatırlattın teşekkürler

4. Seneler süren Sailors Beach tatillerine katılmak çok keyifli bir o kadar güzeldi. Ama hala gidip görmedim chimenea’yı. Sanırım itici güce ihtiyaç var. Listeye aldım bile. Kalemine sağlık. Mayıs’ta ilk hedefimiz Akdenizdir, ileri 👏👏👏

5. HER NE HİKMETSE YURT DIŞINA ÇIKTIĞIMIZDA UĞRADIĞIMIZ YERLERDE MÜMKÜN OLDUĞUNCA İLGİNÇ YERLERİ, GÜZEL YERLERİ GÖRMEK İSTİYORUZ. ADETA BİR KÜLTÜR GEZİSİ YAPIYORUZ. FAKAT YURT İÇİ TATİLLERİMİZDE İSE BİR DİNLENME TATİLİ YAPMAK İSTİYORUZ. GÜNEŞ ALTINDA YAN GELİP YATIYORUZ. HALBUKİ YURT İÇİNDE DE GÖRMEDİĞİMİZ BİLEMEDİĞİMİZ BİR ÇOK YER VAR. SAĞLIĞIMIZ ELVERDİĞİNCE BU YERLERİ GÖRMEK İÇİN FIRSAT YAKALAMAK GEREK. KALIN SAĞLICAKLA……

6. Süper tebrikler o kadar güzel anlattınız ki Antalya yı inanınki gezmiş kadar oldum kaleminize sağlık👍👍👍

7. Anımsadığım kadarı ile sizleri havuzdan ve denizden çıkarabilmek için göbeğim çatlamıştı ama bu güzel yazını okuduktan sonra değdiğini anladım. Süper yazmışsın Natancım, gönlüne kalemine sağlık